Stundars aikamatkojen yhtenä taloudellisena avustajana toimi Svenska Folkskolans Vänner (SFV).

Suuri kiitos tuesta heille Vaasan kielikylpy-yhdistyksen puolesta!
SFV lyhyesti

SFV perustettiin vuonna 1882 tukemaan kansakoulujen ja kirjastojen rakentamista Suomen ruotsinkieliselle väestölle.

Tänään tehtävä on paljon laajempi. SFV omistaa tai toimii päämiehenä erilaisissa opetusyksiköissä, välittää oman opintokeskuksen kautta tukea kurssitoiminnalle ja opintopiireille, omistaa kustantamoja, julkaisee kulttuurilehtä ja kirjoja, sekä innostaa ja tukee yksityisiä henkilöitä palkinnoilla ja stipendeillä.

SFV:llä on noin 8000 henkilöjäsentä.

Linkki yhdistyksen sivuille:

Vaasan kielikylpy-yhdistystä on tukenut taloudellisesti useamman vuoden ajan Svenska kulturfonden.

Suuri kiitos tuesta heille Vaasan kielikylpy-yhdistyksen puolesta!

Svenska kulturfondenin tehtävänä on tukea ruotsinkielistä kulttuuria ja koulutusta, ruotsin kieltä ja suomenruotsalaista toimintaa Suomessa. Svenska kulturfonden on perustettu vuonna 1908, ja se muodostuu 480:stä rahastosta, jotka pohjautuvat testamentteihin sekä yksityishenkilöiden ja yhteisöjen tekemiin lahjoituksiin.

Svenska kulturfondenin tuotto jaetaan stipendeinä ja avustuksina, ja varoja jakaa Stiftelsen för utbildning och kultur på svenska i Finland- niminen säätiö. Toiminnassa käytetään nimeä Svenska kulturfonden.

Varainhoidosta vastaa Svenska litteratursällskapet i Finland rf, ja säätiön hallituksen ja valtuuskunnan valitsee Ruotsalaisen kansanpuolueen puoluehallitus.

Linkki yhdistyksen sivuille:

Uusimmat kommentit

01.10 | 10:05

Pj. Susanna

Hallitus tarvitsee toimintaan uutta "verta" ja uusia ideoita... Tule nyt rohkeasti mukaan toimintaan. Voin luvata, että et pety

Yt,

05.05 | 08:47

LUMA vierailu oli Huvikummun päiväkotilasten vierailu 2/2020

05.05 | 08:04

Olette maksaneet Vaasan kaupungille avustusta LUMA-keskusvierailuun. Mille instanssille tämä kuuluu, jotta voin ohjata rahat oikeaan paikkaan

29.11 | 15:12

Kyllä, täältä löytyy viimeisin Vaasan Kielikylpyuutiset, joka on Vaasan kielikylvyn 30 vuotiaan taipaleen juhlalehti.

Olkaapa hyvä!